A tak se začaly stavět koleje…
Roku 1862 nizozemská vláda vydala povolení pro Nederlandsch-Indische Spoorweg Maatschaggij (NIS) ke zbudování železnice ze Semarangu do Surakarty a Yogyakarty. Tato oblast zahrnovala region bohatý na suroviny jako je třtinový curk, káva, tabák a týkové dřevo. S výstavbou se začalo 17. června 1864 ve vesnici Kemidjen u Semarangu. O tři roky později bylo dokončeno 26 kilometrů dráhy. A 10. srpna 1867 vyjel na trati Semarang – Tanggung Grobogan) slavnostně první vlak.
Rozrůstání železniční sítě
Nejpohodlnější způsob dopravy?
Mimochodem, věděli jste, že před pár lety indonéská vláda přišla s krásným nápadem nainstalovat betonové koule zavěšené nad tratí, aby tak zabránila cestování černým pasažérům? Ještě zajímavější je, že už zkoušeli různé způsoby, například i natažený ostnatý drát. Ale vypadá to, že Indonésané si se vším dokážou poradit. No, je to vlastně docela škoda, mě osobně by totiž taková černá jízda velice lákala.
1 comment
Jela jsem vlakem a pozorovala. Opět se musím vrátit k naší a jich mentalitě. Úplně se vidím, jak jedu ráno do práce, mám na sobě uniformu, nebo sukni, sedím ve vlaku na zemi a klábosím se spolucestujícími. Ne, seděla bych na lavce a bála se, že si sukni zašpiním. Ano, tak nějak by to bylo, k mojí škodě.